Rok szkolny 2023/2024

Edukacja regionalna - Mały Opolanin

12 marca klasa druga i trzecia wyruszyła na drugą wycieczkę z projektu Mały Opolanin. Tym razem zwiedzaliśmy Muzeum Śląska Opolskiego gdzie pani przewodnik opowiedziała jak żyli dawniej ludzie, jak obchodzili święta i jakich narzędzi urzywali. Odbyliśmy też spacer po opolskim rynku i braliśmy udział w warsztatach plastycznych, na których powstały kolorowe kurki na wielkanocny stół
i warsztatach kulinarnych gdzie sami upiekliśmy babeczki. Było interesująco i pysznie.

• 20
  • 21
  • 26

Wycieczka klas 1-3 do Funzeum w Gliwicach

19 lutego z samego rana klasy I - III wyruszyły na wyprawę. Miejscem wycieczki było FUNZEUM w Gliwicach. Od samego wejścia czekały na nas atrakcje. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, mogliśmy sobie zrobić ciekawe zdjęcia a miejsc do świetnej zabawy było sporo.

• 32
  • 35

Gliwice: Kolejkowo i Funzeum

2 lutego klasa 4 i 6 udały się na wycieczkę do Gliwic. Pierwszym punktem programu było zwiedzenie wystawy Kolejkowo. Zobaczyliśmy miasto z piernika wykonane z 1,5 tony korzennego ciasta oraz najciekawsze miejsca na Śląsku w pomniejszonym świecie, gdzie dzień traw 9 minut, a noc 4 minuty. Następnie udaliśmy się do Funzeum. Dowiedzieliśmy się o znaczeniu kolorów oraz z połączenia jakich barw powstają. Każda sala, którą zwiedziliśmy, była poświęcona konkretnemu kolorowi. Zwiedzanie wystawy zakończyliśmy wykonaniem rysunków, które po zeskanowaniu zostały wyświetlone przez projektor oraz bawiliśmy się w sali zabaw. Był również czas na obiad, po którym z pełnymi brzuchami i uśmiechami na twarzach wróciliśmy do Chrząstowic.

• 24
  • 25
  • 26
  • 51

Edukacja regionalna - Mały Opolanin

Rozpoczęła się wielka przygoda. Dzieci z drugiej i trzeciej klasy pojechały na pierwszą wycieczkę z projektu Mały Opolanin. Odbyliśmy spacer śladami Św. Wojciecha, zwiedziliśmy Zamek Górny i mogliśmy poczuć się jak król siedząc na tronie. Ale to nie wszystko, kolejną atrakcją były warsztaty na których ozdobiliśmy drewniane łyżki oraz takie gdzie byliśmy aktorami występującymi na scenie.Atrakcji było co nie miara, dzień był pełen wrażeń. Już czakamy na kolejną wyprawę.

• 12
  • 24
  • 33
  • 43

Muzeum KL Auschwitz

24 października uczniowie klasy 8 razem z równieśnikami ze szkół w Dębskiej Kuźni, Dębiu oraz Dańcu wzięli udział w edukacyjnym wyjeździe do Muzeum KL Auschwitz. W tym szczególnym miejscu uczestnicy zachowali się w wyjątkową powagą, refleksyjnie podążali za przewodnikiem przedstawiającym historię obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.

Rok szkolny 2022/2023

Śląskich Atrakcji ciąg dalszy

2 czerwca uczniowie klas 1-3 wzięły udział w wyjątkowej wycieczce. Dzieci uczestniczyły w zajęciach kosmicznych w Centrum Edukacji Kosmicznej ASTROLAB, podczas których udali się w wirtualny lot na Księżyc. Czekały ich zadania jako załogi statku kosmicznego takie jak wprowadzanie paramterów lotu do komputera. Po wylądowaniu na Księżycu dzieci mogły go dokładnie zwiedzić sterując łazikiem po jego powieżchni. Następnie odbyły sie warsztaty mydlarskie, podczas których wykonały piękne mydełka glicerynowe. Wycieczka zakończyła się zajęciami w Zabytkowej Kolejce Wąskotorowej w Rudach. Dzieci wzięły udział w zawodach drezynowych oraz ponzłay od podszewki pracę kolejarzy, podstawowe sygnały kolejarskie, zasadę pracy zwrotnicy oraz warsztat kolejarski. Dużo radzości sprawiło dzieciom przejazd pociągiem wąskotorowym.

Chrząstowice z wizytą w Zakopanem

Klasy 6-8 wybrały się na wycieczkę w jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce.Dzień pierwszy minął nam na poznawaniu zakopiańskiej architektury i zabudowań, zwiedzeniu Cmentarza na Pęksowym Brzyzku, gdzie pochowani są tacy zasłużeni i znani Polacy jak Tytus Chałubiński czy Kornel Makuszyński. Po odpoczynku na Krupowkach, udaliśmy się do Izby Regionalnej, gdzie góral z krwi i kości opowiadał i śpiewał o zwyczajach, tradycjach, ubiorach tamtejszego regionu. Końcówkę dnia spędziliśmy na boiskach sportowych, odpoczywając i grając w różne gry. Drugi dzień tatrzańskiej wyprawy rozpoczął się od 16 km spaceru w Dolinie Kościeliskiej. Rewelacyjna pogoda sprzyjała wędrówce do schroniska. W drodze powrotnej skosztowalismy pysznych i ciepłych oscypków prosto z bacówki. Wieczorem czekały na nas kiełbaski i góralska dyskoteka w szałasie. Zapełnilismy też, zgodnie z tradycją, wszystkie boiska w hotelu.  Trzeci, i zarazem ostatni dzień zakopiańskiej przygody, zaczęliśmy od wjazdu na Gubałówkę, która oferuje widok na całą panoramę Tatr. Po spacerze po Krupówkach, udaliśmy się do Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN, by posłuchać prelekcji na temat Tatr, wyjątkowości zamieszkującej ją fauny i flory, odpowiedniego zachowania w górach wobec zwierząt. Bardzo, bardzo zmęczeni, ale w świetnych nastrojach wróciliśmy do domu

Śląskie Atrakcje

Śląska wycieczka klas 2 i 3 w ramach projektu Poznaj Polskę. 22 maja nasi uczniowie zwiedzili Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach. Poznaliśmy historię wydobywania srebra na Śląsku, zjechaliśmy 40 metrów pod ziemię by zobaczyć jak wygląda praca górników oraz płynęliśmy łodziami przez jej z szybów. Po pyszny obiedzie udaliśmy się do Muzeum Chleba w Radzionkowie. Każde dziecko uformowało i upiekła bułeczkę. Zobaczyliśmy wiele zabytkowych przedmiotów codziennego użytku oraz mieliśmy okazję wczuć się w XX-wiecznych uczniów szkoły powszechnej.

• 50
  • 60
  • 62
  • 66
  • 72
  • 73

Tatrzańska Przygoda

W dniach 8-10 maja 2023 klasy 4 i 5 wzięły udział w wycieczce do Zakopanego w ramach programu Poznaj Polskę. W pierwszym dniu zwiedziliśmy Chochołów. Zobaczyliśmy stary kościół i cmentarz zakopiański oraz muzeum i technikum budowlane. Spacerowaliśmy po Krupówkach, a pod koniec dnia odwiedziliśmy starego gawędziarza Gąsienicę, który opowiedział nam o tradycjach górali mówiąc do nas ich gwarą i prezentując instrumenty przy których bawią się i tańczą górale.   Drugi dzień wycieczki: długi spacer Doliną Kościeliską, a następnie zwiedzanie willi związanej z twórczością Karola Szymanowskiego oraz grill na terenie pensjonatu Limba.  Trzeci...niestety ostatni już dzień naszej tatrzańskiej wyprawy. Wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę skąd podziwialiśmy przepiękny górski krajobraz. Przeszliśmy przez Krupówki i musieliśmy pożegnać Zakopane. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Czorsztynie w willi Jasna, gdzie gospodarze opowiedzieli nam o pięknie otaczającej nas przyrody i przedstawili sposoby pielęgnacji roślin.

Rok szkolny 2021/2022

Sejm Rzeczpospolitej Polskiej

18 października nasi uczniowie przebywali w Warszawie, gdzie gościli w Sejmie. Po zwiedzaniu czekał na nich w kompleksie sejmowym pyszny obiad. W świetnych nastrojach zakończyli swój pobyt w stolicy wizytą w Muzeum Życia w PRL. Pragniemy złożyć serdecznie podziękowania Pani Poseł Violetcie Porowskiej za zaproszenie, dzięki któremu mogliśmy odwiedzić siedzibę polskiego parlamentu.

• 15
  • 20
  • 33

Auschwitz-Birkenau
Ten szczególny wyjazd edukacyjny do Miejsca KL Auschwitz najstarsza młodzież ucząca się w szkołach podstawowych w Chrząstowicach i Dębskiej Kuźni zapamięta na długo. Został on szczegółowo zaplanowany i zrealizowany. Pierwszym etapem było merytoryczne przygotowanie uczniów, które w bardzo interesujący sposób przeprowadził Pan Profesor Antoni Maziarz - wykładowca i pracownik naukowy Instytutu Historii Uniwersytetu Opolskiego.
Sam wyjazd do Muzeum KL Auschwitz odbył się 8 grudnia. W tym szczególnym miejscu nasza młodzież zachowywała się z niezmiernie dojrzałą powagą, rozumnością, a odpowiadając na pytania zadawane przez Panią Przewodnik wykazała się wiedzą historyczną na wysokim poziomie. Z takiej młodzieży jesteśmy dumni.

Muzeum Pana Tadeusza
31 marca uczniowie klasy ósmej wybrali się do Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Podczas zajęć muzealnych nasza młodzież usystematyzowała wiedzę o okolicznościach powstania ,,Pana Tadeusza", bohaterach i głównych wątkach utworu. Wszyscy bawili się znakomicie.

Zamek w Mosznej
20 kwietnia klasa I wyjechała na wycieczkę do Mosznej w ramach projektu "Śladami bioróżnorodności w sercu Opolszczyzny". Dzieci wzięły udział w bardzo ciekawych warsztatach. Zjadły pyszne posiłki i otrzymały drobne upominki. Bardzo dziękujemy organizatorom za mile spędzony czas.

Beskidy
Pierwszego dnia Leśny Park Niespodzianek zauroczył nas super pokazem lotów ptaków drapieżnych. Następnie po obiedzie był przejazd ciuchcią wiślańska i zwiedzanie skoczni narciarskiej oraz spacer Zaporą Wisła-Czarne. Drugiego dnia byliśmy w Koniakowie z wizytą w Centrum Koronki Koniakowskiej oraz na warsztatach w Centrum Pasterskim.

• 15
  • 22

Wrocław
24 maja uczniowie klas I-III zwiedzali Wrocław. Na Rynku szukali krasnali, w Kolejkowie mieli okazję zobaczyć Wrocław i okolice w minaturze. W Hydropolis pogłębili wiedzę o wodzie - jej znaczeniu w życiu człowieka, roślin i zwierząt.

Trójmiasto
Dzień pierwszy wycieczki do Trójmiasta klas 6-8. W drodze do Gdańska zwiedzaliśmy starówkę Torunia. Była też chwila na zakup pierniczków oraz rejs statkiem po Wiśle. Po przyjeździe do Gdańska przywitaliśmy się na plaży z morze, a wieczorem udaliśmy się na spacer „Gdańsk by night”. Drugiego dnia zwiedziliśmy najpiękniejsze miejsce Starego i historycznego Gdańska oraz Muzeum II Wojny Światowej. Natomiast ostatniego dnia naszej wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru po Westerplatte. Następnie zaczerpnęliśmy relaksu w Sopocie a potem mieliśmy możliwość zobaczyć jak pływano Darem Pomorza. Po trzech dniach pełnych wrażeń bezpiecznie wróciliśmy do domu.

• 37
  • 38
  • 40
  • 44

Rok szkolny 2020/2021

Warszawa
W dniach 14-16 września 2020 uczniowie klas V-VIII wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia zwiedzali Muzeum Powstania Warszawskiego oraz podziwiali panoramę miasta z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki. We wtorek odwiedzili Pałac Królewski, spacerowali po Starym Mieście oraz zwiedzali Stadion Narodowy. Ostatniego dnia spacerowali po Królewskich Łazienkach oraz poprzez zabawę zdobywali wiedzę w Centrum Nauki Kopernik. Wyjazd odbył się w radosnej atmosferze, pogoda dopisała, a uczniowie i nauczyciele wrócili zadowoleni.

• 13
  • 50
  • 83

Jura Krakowsko-Częstochowska
9.06.2021 kl. I-III były na wycieczce "Kreatywna Jura" w Żarkach. Zwiedzaliśmy Muzeum Dawnych Rzemiosł Stary Młyn, wyplataliśmy sowy z sianka w Etno Pracowni. W Manufakturze Słodyczy Hokus Pokus robiliśmy lizaki a w Przystani Leśniów pizzę, którą szybko spałaszowaliśmy. Wróciliśmy troszkę zmęczeni ale zadowoleni.

Kraków
W dniach 14-16.06.2021 klasy V-VIII brały udział w wycieczce do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kleparza, Starego Miasta, Katedry Mariackiej. Drugi dzień był wyjątkowo ciekawy. Byliśmy w katedrze na Wawle, zwiedzaliśmy Kazimierz, gdzie spróbowaliśmy słynnych zapiekanek. Dzień zakończyliśmy wizytą w Muzeum Lotnictwa oraz spacerem "Kraków by night". Ostatniego dnia zwiedzaliśmy podziemie krakowskiego rynku oraz wiedzę zdobytą w trakcie wyjazdu mieliśmy okazję sprawdzić w trakcie gry miejskiej. Wyjazd był bardzo udany.